4D Anatomy Viewer lehetőségei

Modul telepítés

A telepítés megkezdéséhez nyomja meg az Install 4D Anatomy Viewer menü gombot. Kövesse útmutatásokat. A telepítés után elérhető modulok telepíthetők. Nyomja meg a “Mégse” gombot a kilépéshez az “OK” gombot pedig telepítéshez vagy a folytatáshoz nyomja meg. Ahhoz, hogy a modulokat a lemezről működtethesse válassza a Gyors telepítés opciót. Az összes modul javasolt telepítéséhez nyomja meg a “Teljes telepítés” míg a befejezéséhez nyomja meg OK gombot.

Modul kategória választás

Válassza ki a legördülő listát a Navigátor panelben a modul kategóriák közötti böngészéshez. Kattintson a Bones Dissections vagy a Radiology nevű ikonokra.

A modulok megnyitása

Kattintson duplán a kis képekre az “Available panelen”. Aktiválja a modulokat az első alkalommal, vagy használja a modulokat öt napig aktiválás nélkül. A modulok aktiválása érdekében válassza az “Activate modul” parancsot és adja meg a licenc kulcsát. Ha törölni akar egy modult válassza az “Uninstall modul” parancsot, majd nyomja meg az OK gombot. Ha meg szeretné tekinteni a nyitott modulokat válassza a Navigation panelt és válassza az “Open modules” fület.

Képnavigációs eszközök

Képmozgatás egérrel 

Nyomja meg a bal egérgombot, és mozgassa az egeret oldalra vagy felfelé és lefelé ha forgatni vagy dönteni szeretné a képet. Nyomja meg a mindkét egérgombot egyszerre miközben az egeret mozgassa fel és le a kép elforgatásához. Nyomja meg a jobb egérgombot, és mozgassa az egeret fel-le a kép nagyításához. Nagyítson először majd tartsa nyomva meg a görgetőgombot a kép csúsztatásához. Használja az egér görgőjét ha váltani szeretne a rétegek között.

Képmozgatás billentyűzettel

A billentyűzet aktiválásához kattintson a képre, és kapcsolja be a “Numlk”. Használja nyílbillentyűket a képek forgatásához és döntéséhez. Nyomja le a “Ctrl” billentyűt és használja a fel-le mutató nyilakat rétegek közötti váltáshoz. Használja a “+” és “-” jeleket a nagyításhoz vagy kicsinyítéshez a “/” és a “*” gombokat a képek elforhatásához. Használja a nyilakat a kép csúsztatásához nagyított állapotban.

Képmozgatás a szoftver segítségével

Válassza a “Control” nevű fület a “Navigation” panelben és használja a csúszkákat a nagyítás kicsinyítés vagy forgatás céljára. Változássa meg a számokat a “Layer” “Row” és “Colum” paranscikonokban a rétegek közötti váltáshoz vagy a képek forgatásához.

Ablakok elhelyezése

Az ablakok fixálásához használja a “Tűző” gombot az ablakok jobb felső sarkában hogy az azokat a látótérből ideiglenesen eltüntethesse. Vigye az egeret az oldalt megjelenő fülecske fölé hogy újra láthatóvá tegye az ablakokat.  Nyomja meg a “Tűző” gombot újra, hogy az ablakok megjelenítését bekapcsolja.

Egyéni ablak beállítások

Kattintson az ablakok címsorára és lenyomott egérgomb mellett mozgassa az egeret és pozícionálja az ablakokat a kék pozíció jelzők szerint az egyéni ablak elrendezések érdekében. Mentse vagy töltse be egyéni elrendezését, vagy válassza az alapértelmezett beállításokat az ablakok helyzetének visszaállításához a “View” menü pontban. Az ablakok helyzetének és méretének szabad  kezeléshez válassza a “Quit tabbed view” parancsot a “Window” menüpontban.

Struktúra választás

Mozgassa az egert és vigye a kurzort egy adott terület fölé hogy láthatóvá tegye a kontúrokat, kattintson a kontúrra annak kiválasztása érdekében, vagy kattintson a struktúrára a “Structures” panelben.

Képmanipulációs eszközök

Kontúr és címke megjelenítés

Vigye a kúrzort egy szerkezet fölé ha láthatóvá akarja tenni annak kontúrját. Jelölje be a struktúrákat a “Structures” ablakba és ugyancsak jelölje be a “Contours” vagy “Labels” parancsot akár több címke vagy kontúr megjelenítéséhez. Az “All” parancs bejelölésével az összes struktúra kijelölésre kerül.

Kontúr és szerkezete vetítése layer blending

Válasszon egy vagy több struktúrát. Jelölje be a “Project Contour” parancsot a “Control” fülön a “Navigator” ablakban. Váltson réteget a struktúrák körvonalainak más rétegre történő vetítéséhez. Jelölje be a “Blend layer” parancsot ugyanitt és változtassa a csúszka állását az áttetszőség állítás érdekében. Jelölje be a “Project structure” parancsot és kattintson a struktúrára a a vizuális hatás érdekében.

Click and guide

A kijelölt struktúrák automatikus keresése érdekében kattintson duplán a struktúra elemre a Syllabus vagy Structure ablakban vagy válassza ki az elemet és a nyomja meg nyilakat az ablakok kezelő felületén.

Megjegyzés készítés

Válasszon struktúrát a “Syllabus” ablakban. Kattintson az “Add Comment” parancsikonra az ablak kezelő felületén. Az aktívvá váló “Description” ablakban írja be megjegyzését. Ha elkészült nyomja “Edit” paracsikont a megjegyzés mentéséhez. Válasszon helyet az egér segítségével majd jobb egérgomb menüből válassza ki és pin parancsot a megjegyzés elhelyzeéséhez bárhol a képen. Használja a “Click & Guide” funkciót a “Syllabus” ablakban a megjegyzés automatikus lokalizálásához.

Teszt

Kattintson a “Quizzes” parancsikonra a “Syllabus” ablakban. Nyomja meg a “Start” gombot és a “Description” ablakban aktív a tesztelés. Válasszon a több megoldás közül egyet vagy találjon meg egy struktúrát a képeken és kövesse az utasításokat. Nyomja meg az “Evaluate” parancsikont hogy megtekithesse eredményét a tesztelés végén.

Keresés és nyelv választás

Adja vagy szűrje meg egy keresett struktúra nevét A “Structures” ablakban. Figyeljen a nyelv választásra  a keresés során. A 4D Anatomy adatbázis jelenleg latin és angol-latin formátumban érhető el.

Súgó

A súgás aktiválásához kattintson a “What’s this” parancsikonra a program jobb felső sarkában és mozgassa az egeret a kívánt területre, majd kattintson újra, vagy használja  A “View Help” parancsikon a “Help” menüpontban.

Űj Széchenyi logó Szlogen EU logó Nemzeti Fejlesztési Ügynökség ESZA